جزیره کامپیوتر

روزنه ای به دنیای کامپیوتر

تاریخچه ی ترانزیستور

 آیا با ترانزیستور آشنایی دارید؟عنصری که تحولی اساسی در دنیای الکترونیک ایجاد کرد.امروز قصد داریم شما را در نت ویزارد با یکی از مهمترین المانهای صنعت الکترونیک و همچنین تاریخچه ی آن آشنا کنیم.پس با ما همراه باشید.ترانزیستور یکی از مهمترین قطعات الکترونیکی می‌باشد. ترانزیستور یکی از ادوات حالت جامد است که از مواد نیمه رسانایی مانند سیلیسیم وژرمانیم ساخته می‌شود. یک ترانزیستور در ساختار خود دارای پیوندهایپیوند نوع N و پیوند نوع P می‌باشد.

 


برچسب‌ها: تاریخچه ی ترانزیستور, ترانزیستور, تاریخچه, تاریخچه ترانزیستور, Pc-island, جزیره کامپیوتر, آی تی , اخبار فناوی, خواف, تربت حیدریه, ,
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 17 بهمن 1391ساعت 20:15  توسط بهمن قرائی مقدم 

تعداد فروش کنسول ها در ۴ سال گدشته

 

در این پست برای شما فروش کنسول های Xbox 360 PS3 Wii و Wii U و کنسولهای دستی Ds PSP 3DS وPsVita در سال ۲۰۱۲ را اماده کرده ایم که این فروش را نسبت به چهار سال گذشته میلادی یعنی در سال های ۲۰۰۹,۲۰۱۰,۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ نشان میدهد که شاهد کاهش فروش این کنسول ها نسبت به سال قبل در این امار هستیم.


برچسب‌ها: تعداد فروش کنسول ها در ۴ سال گدشته, کنسول بازی, کنسول, تعداد فروش کنسول ها, 4 سال گدشته, ۴ سال گدشته,
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 17 بهمن 1391ساعت 15:49  توسط بهمن قرائی مقدم 

لپ‌تاپ ارزان DELL در بازارهای داخلی

مدل A-3521 لپ تاپی ارزان و محبوب از شرکت DELL که هم اکنون در بازارهای داخلی موجود است با ویژگی هایی چون پردازنده INTEL CORE I5 و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۵۰۰ گیگابایت.

همانطور که شما نیز مطلع هستید شرکت DELL یکی از شرکت های بزرگ و قدرتمند در عرصه ی تولید لپ تاپ است و امروز خبری داریم برای شما از لپ تاپ جدید،ارزان و محبوب این شرکت که هم اکنون در بازارهای داخلی موجود می باشد،با ما همراه باشید تا با این محصول بیشتر آشنا شوید.

 


برچسب‌ها: لپ‌تاپ ارزان DELL در بازارهای داخلی, لپ‌تاپ ارزان DELL, لپ تاپ DELL, بازارهای داخلی, ,
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دو شنبه 16 بهمن 1391ساعت 21:47  توسط بهمن قرائی مقدم 

رشد صعودی گوشی های دوهسته ای اینتل در MWC

در کنگره جهانی موبایل 2013 که در بارسلون برگزار میگردد شاهد اسمارت فون های اندرویدی بیشتری با پردازنده های دوهسته ای اینتل خواهیم بود


برچسب‌ها: رشد صعودی گوشی های دوهسته ای اینتل در MWC, اینتل در MWC, گوشی های دوهسته ای اینتل, رشد صعودی گوشی های دوهسته ای, گوشی های دوهسته ای,
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دو شنبه 16 بهمن 1391ساعت 21:45  توسط بهمن قرائی مقدم 

بازی رایانه‌ای"جاده‌های نبرد" با موتور بازی بومی ساخته می‌شود

 

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این بازی به سبک استراتژیک و زیر سبک تاور دیفنس (دفاعی) با مشارکت این بنیاد تولید و در مرحله تکمیلی قرار دارد.

بازی رایانه‌ای "جاده‌های نبرد" را شرکت پژمان پارسه با طراحی موتور ایرانی خواهد ساخت.



برچسب‌ها: بازی رایانه‌ای"جاده‌های نبرد" با موتور بازی بومی ساخته می‌شود, موتور بازی بومی, جاده‌های نبرد, بازی رایانه‌ای جاده‌های نبرد, موتور بازی ایرانی,
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دو شنبه 16 بهمن 1391ساعت 21:41  توسط بهمن قرائی مقدم 

اولین عکس پانورمای ۲٫۶ گیگاپیکسلی از بلندترین برج جهان

 شاید بتوان گفت بزرگترین عکس ۳۶۰ درجه ی پانورما از زمین،همین عکس باشد.اما از بلندترین برج جهان.که اگر به خاطر داشته باشید فیلم ماموریت غیر ممکن ۴ هم در این برج تصویر برداری شده بود.این عکس از بالاترین نقطه ی برج خلیفه ی دبی که ۸۲۸  متر از سطح دریا ارتفاع دارد،با پیشرفته ترین تکنیک های عکاسی و بالاترین وضوح (۲٫۶ گیگاپیکسل) گرفته شده است.

در ادامه با ما همراه باشید...


برچسب‌ها: اولین عکس پانورمای ۲٫۶ گیگاپیکسلی از بلندترین برج جهان, عکس پانورمای ۲٫۶ گیگاپیکسلی, عکس پانورما, بلندترین برج جهان,
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دو شنبه 16 بهمن 1391ساعت 14:10  توسط بهمن قرائی مقدم 

گوگل تیم Sparrow با خدماتش را یکجا خرید!

 چندی پیش شرکت گوگل اعلام کرد شرکت کوچک Sparrow را که نرم افزار اختصاصی برای ایمیل ارایه کرده است را خریداری کرده است. نرم افزار Sparrow برای سیستم عامل مک و iOS ارایه شده است . این خبر را  Dom Leca مدیر شرکت با درج آن در صفحه اول سایت خود تایید نموده است و اعلام داشته بزودی وی و تیم پنج نفره آن‌ها به گوگل و تیم Gmail خواهند پیوست.

sparrow

از میزان مبلغ قرارداد هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست اما امکان دارد ماحصل این معامله عرضه رایگان این نرم افزار ۳ دلاری به کاربران جیمیل باشد و یا اپلیکیشنی مشابه از سوی گوگل اریه گردد.


برچسب‌ها: گوگل تیم Sparrow با خدماتش را یکجا خرید!, گوگل تیم Sparrow, Sparrow, یکجا خرید,
+ نوشته شده در  یک شنبه 15 بهمن 1391ساعت 16:24  توسط بهمن قرائی مقدم 

نرم افزار picasa گوگل به زبان فارسی

 پیکاسا که از سوی گوگل عرضه شده یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش ، ذخیره و به اشتراک گذاری عکس می‌باشد و بسیاری از این ابزار رایگان برای سرو سامان بخشیدن به عکس‌های خود و به اشتراک گذاردن آن‌ها استفاده می‌کنند. طبق اعلام گوگل که در وبلاگ فارسی این شرکت درج شده زبان پارسی به قابلیت‌های این نرم افزار اضافه شده است.

picasa

از دیگر قابلیت‌های نسخه جدید امکان به اشتراک گذاری و تگ گذاری آسان تصاویر و به اشتراک گذاری آن در شبکه اجتماعی گوگل پلاس است.پس از نصب آخرین نسخه پیکاسا برای تغییر زبان از منوی Tools – option در بخش General اقدام نمایید.


برچسب‌ها: نرم افزار picasa گوگل به زبان فارسی, picasa گوگل به زبان فارسی, نرم افزار picasa گوگل, زبان فارسی,
+ نوشته شده در  یک شنبه 15 بهمن 1391ساعت 16:23  توسط بهمن قرائی مقدم 

EcoXpro اسپیکر و کیس ضد آب برای گوشی‌های هوشمند

 لوازم الکترونیکی و دیجیتالی میانه خوشی با آب و رطوبت ندارند و هیچ یک از دارندگان آن‌ها دوست ندارند گجت های الکترونیکی خود را درون آب ببینند اما ابزار و وسایلی هست که این اجازه را به آن‌هایی که می‌خواهند حتی در شرایط رطوبتی گجت های خود را همراه داشته باشند. EcoXpro می‌تواند یک نمونه موفق از این ابزار باشد.

EcoXpro

EcoXpro یک اسپیکر ضد آب است که درون آب هم می‌توان با آن به موسیقی گوش داد. این اسپیکر به گونه ای طراحی شده است که می‌توان گوشی هوشمند خود را اعم از آیفون ، اندرویدی یا ویندوز فونی و یا هر دستگاه پخش موزیک را در درون آن قرار داد و به کمک پورت ۳٫۵ میلی متری آن را به کیس متصل و حتی درون آب هم از موسیقی لذت برد. این اسپیکر می‌تواند به مدت ۳۰ ساعت بر روی آب شناور باشد و به پخش موزیک ادامه دهد و قیمت آن ۸۰ دلار می‌باشد.


برچسب‌ها: EcoXpro اسپیکر و کیس ضد آب برای گوشی‌های هوشمند, EcoXpro, گوشی‌های هوشمند, اسپیکر و کیس ضد آب,
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یک شنبه 15 بهمن 1391ساعت 16:20  توسط بهمن قرائی مقدم 

فروش ده میلیون Galaxy S III در عرض دو ماه

ورود سامسونگ به دنیای گوشی‌های هوشمند که با سیستم عامل آندروید عرضه می‌شوند اتفاق هوشمندانه ای از سوی مدیران آن و خوش یمن برای دوستداران Android بود.این شرکت با عرضه هوشمند کهکشانی خود (Galaxy S) سنگ بنای خانواده ای را بنا گذاشت که ستاره درخشان این شرکت کره ای شوند.پس از موفقیت در عرضه نسل اول و دوم این خانواده باهوش! بسیاری منتظر فرزند سوم این خانواده بودند تا اینکه Galaxy S III  بالاخره در لندن رونمایی و در ماه می به بیش از ۱۴۰ کشور جهان عرضه شد.  در ادامه با ما همراه باشید...

galaxy-s3


برچسب‌ها: فروش ده میلیون Galaxy S III در عرض دو ماه, ده میلیون Galaxy S III , در عرض دو ماه, Galaxy S III,
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یک شنبه 15 بهمن 1391ساعت 16:18  توسط بهمن قرائی مقدم 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد