جزیره کامپیوتر

روزنه ای به دنیای کامپیوتر

دانلود تصاویر وکتور رنگ آمیزی نقاشی - ZZVe 016 Line Art 01

 

دانلود تصاویر وکتور رنگ آمیزی نقاشی - ZZVe 016 Line Art 01

این مجموعه شامل 100 تصویر با کیفیت از نقاشی های رنگی و سیاه و سفید می باشد، این تصاویر زیبا با فرمت های JPG و AI ذخیره شده و بر روی سایت قرار گرفته شده است.


برچسب‌ها: دانلود تصاویر وکتور رنگ آمیزی نقاشی - ZZVe 016 Line Art 01, ZZVe 016 Line Art 01, دانلود تصاویر وکتور رنگ آمیزی نقاشی, تصاویر وکتور , تصاویر وکتور رنگ آمیزی نقاشی, رنگ آمیزی نقاشی,
+ نوشته شده در  جمعه 6 بهمن 1391ساعت 16:36  توسط بهمن قرائی مقدم 

آیا میدانید چه کسی اولین بار کامپیوتر را اختراع کرد؟؟

  

در سال ۱۸۳۳ «چارلز بابیج» دستگاهی را طراحی کرد که می توانست محاسبات پیچیده را انجام دهد.   

 

بابیج این دستگاه را ماشین تحلیلگر نامید.این ماشین یک دستگاه بزرگ و به ظاهر ناهنجار بودکه از چرخ دنده ها ومیله های زیادی تشکیل می شد و برای محاسبه کردن نیاز به برنامه ریزی داشت اما در آن زمان علم مهندسی آنچنان پیشرفت نکرده

بود پس در نتیجه فقط قسمت هایی از اختراع بابیج ساخته شد.بابیج در سال۱۸۷۱ بدون اینکه بداند روزی اختراعش به کار خواهد افتاد درگذشت.پس ازآن طی جنگ جهانی دوم انگلستان اولین کامپیوتر راساخت.این دستگاه مثل کامپیوترهای

امروزی الکترونیکی بود اما کامپیوترهای انگلستان و تمام کامپیوترهایی که ما امروز استفاده می کنیم در واقع از نسل ماشین تحلیلگر بابیج هستند.


اینم یه نمونه از کامپیوتر های قدیمی:


برچسب‌ها: آیا میدانید چه کسی اولین بار کامپیوتر را اختراع کرد؟؟, مخترع کامپیوتر که بود, چه کسی کامپیوتر را اختراع کرد؟, رایانه را کی ساخت؟,
+ نوشته شده در  جمعه 6 بهمن 1391ساعت 10:27  توسط بهمن قرائی مقدم 

وظیفه مودم و انواع آن

 مودم وظیفه تبادل اطلاعات را بر عهده دارد. این دستگاه در مبدا سیگنال های دیجیتال را به آنالوگ تبدیل می کند. با این کار اطلاعات می تواند از خطوط ارتباطی نظیر خط تلفن عبور کند. سپس در مقصد ، مودم سیگنال های آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می کند. با انجام این کار اطلاعات برای کامپیوتر قابل فهم می شود.

انواع مودم ها

بطور کلی از لحاظ ساختار و روش استفاده ، مودم ها به دو دسته :

1- مودم داخلی(internal)

2-مودم خارجی(external)

تقسیم می شود.

مودم داخلی به صورت یک کارت عرضه می شود که در یکی از شکافها ی توسعه مادر برد قرار می گیرد، اما مودم خارجی در بیرون کامپیوتر قرار گرفته و از طریق یکی از درگاههای ارتباطی پشت کیس به سیستم متصل می شود.

 

برچسب‌ها: وظیفه مودم و انواع آن, وظیفه مودم , انواع مودم, مودم چگونه کار می کند؟, مودم, کار مودم, ,
+ نوشته شده در  جمعه 6 بهمن 1391ساعت 10:23  توسط بهمن قرائی مقدم 

روشن شدن کامپیوتر با صفحه کلید

 ابتدا کامپیوتر را Restart کرده و چندین بار کلید Delete را فشار داده تا به محیط Setup بروید.
سپس گزینه Integrated Peripherals را انتخاب کنید و در صفحه باز شده گزینه Keyboard Power on را انتخاب کنید که شامل گزینه های زیر می باشد که به ترتیب آنها را توضیح می دهیم:
1- گزینه Password: با انتخاب این گزینه می توان پسوردی را وارد نمود و از طریق پسورد کامپیوتر را روشن کرد اگر این گزینه را انتخاب کنیم باید بعد از آن گزینه KB Power On Password را انتخاب (ترفندستان) و پسورد مورد نظر را وارد کرد و سپس آن را تایید نمود.
2- گزینه Any Key: با انتخاب این گزینه با هر کلید صفحه کلید می توان کامپیوتر را روشن نمود.
3- گزینه Disabled: با انتخاب این میتوان گزینه روشن شدن کامپیوتر را توسط صفحه کلید غیر فعال نمود.
4. گزینه Keyboard 98: این گزینه مخصوص صفحه کلید های قدیمی است.

پس از انتخاب یکی از گزینه های بالا کلید F10 را فشار داده وتغیرات اعمال شده را با زدن کلید Y وسپس کلید Enter تایید می کنیم .
لازم به ذکر است که با برداشتن جامپر Power روی کیس می توان فقط توسط صفحه کلید کامپیوتر را روشن نمود.
دقت کنید اگر Integrated Peripherals را نیافتید احتمالأ گزینه ای مشابه آن وجود دارد.


برچسب‌ها: روشن کردن کامپیوتر, روشن شدن رایانه, کیبورد, روشن کردن سیستم با صفحه کلید, روشن شدن کامپیوتر با صفحه کلید,
+ نوشته شده در  جمعه 6 بهمن 1391ساعت 10:20  توسط بهمن قرائی مقدم 

نصب مودم داخلی

نصب مودم داخلی

ابتدا کامپیوتر را خاموش کرده ، کابل های متصل به آن را خارج ساخته و سپس در کیس را باز کنید.

کارت مودم را از دوطرف گرفته و مواظب باشید به قطعات الکترونیکی آن دست نزنید.مودم ها معمولا در شکاف توسعه PCI که در اکثر مادربردها سفید رنگ هستند ، قرار میگیرند. سپس کارت را روی شکاف قرار داده و با اندک فشاری آن را در جای خود محکم کرده و پیچ های محافظ آن را ببندید. اکنون در کیس را بسته و سیستم را روشن کنید.

اگر درایور مودم در ویندوز موجود نبود و به هر ترتیب به طور خودکار نصب نشد، می بایست آن را به صورت دستی نصب کنید. برای این منظور CD راه انداز مودم را که در هنگام خرید آن به شما داده است درون درایو CD-ROMقرار داده و به قسمت control panel بروید.سپس بر روی ایکن modems  دو بار کلیک کنید. در پنجره ای که باز می شود کلید next را بفشارید.با انجام این کار ویندوز مجددا اقدام به جستجوی مودم متصل به سیستم می نماید. ضمن اینکه اگر مودم مورد نظر را پیدا نکرد ، شما می بایست از لیست manufacturers  به دنبال نام شرکت سازنده مودم خود بگردید و از لیست modem مدل مودم خود را انتخاب کنید.

البته بهتر است مودم را از طریق CD راه انداز آن نصب کنید.برای این منظور روی گزینه have disk کلیک کنید. در پنچره باز شده ، با انتخاب browse درایور مودم خود را از رویCD  مسیر یابی کنید. برای انتخاب درست می توانید به دفتر چه راهنمای مودم مراجعه کنید.

پس از این کار باید پورتی که مودم را روی آن نصب می کنید، انتخاب کنید. معمولا مودم را روی یکی از پورتهای  comنصب می کنند. البته باید توجه داشته باشید پورتی را که سخت افزار دیگری روی آن نصب شده است انتخاب نکنید.پس از پایان کار روی دکمه finishکلیک کنید.

حال برای اطمینان ازدرستی عملکردبه قسمت کنترل پنل رفته و روی modems دوبار کلیک کرده سپس پنجره diagnostics را باز کرده ودرگاه     comرا که مودم روی آن نصب شده است ،انتخاب کنید. سپس روی گزینه more info کلیک کنید . با انجام این کار پس از چند لحظه دستورات AT را مشاهده خواهید کرد که خبر از پیکر بندی درست مودم می دهد.

اما اگر این دستور نشان داده نشد ، معلوم است خطایی در نصب مودم صورت گرفته و باید دوباره آن را نصب و پیکربندی  کنید. برای این کار در کنترل پنل بر روی آیکن system کلیک مضاعف کرده و سپس پنجره device manager  را باز کنید . بر روی مودم نصب شده دو بار کلیک کرده و به پنجره driver  رفته و روی update driver کلیک کنید.

توصیه می شود اگر از ویندوز های me-2000 و یا XPاستفاده می کنید گزینه search  for  a   Automatic  better driver  را انتخاب کنید و CDراه انداز مودم را در درایو مربوطه قرارداده و next را بزنید تا ویندوز به طور اتوماتیک دنبال درایور مناسب مودم شما بگردد. پس از پایان کار توصیه میکنیم سیستم را یک بار راه اندازی نمایید . احتمالا اکنون مودم به طور کامل نصب شده و آماده استفاده است . برای اطمینان از این امر دوباره به  دنبال دستورات AT بروید .اگر لین دستورات مشاهده نشد ، بهتر است دفترچه راهنما را به دقت مطالعه کنید.

همچنین می توانید به سایت شرکت سازنده مودم رفته و بخش مربوط به عیب یابی و نصب مودم را بخوانید . در ضمن ممکن است ویندوزی که از آن استفاده میکنید ، از درایور موجود در CD راه اندازی مودم پشتیبانی نکند. بنابر این درایوری که متناسب با سیستم عامل تان باشد را از سایت شرکت سازنده Download کنید .

ضمنا در این وضعیت اگر دستورات AT نشان داده می شود ، اما مودم کار نمی کند، ممکن است مودم معیوب باشد و یا از سییستم تلفنی شما پشتیبانی نمی کند. در واقع مودم ها بر اساس یکی از دو سیستم   tone و یا pulse  کار می کنند .برای تغییر سیستم شماره گیری مودم  از tone  به pulse و یا بالعکس ، به کنترل پنل رفته و سپس روی  modems دو بار کلیک کنید و سپس گزینه dialing  properties  را انتخاب کنید. حالا می توانید یکی از گزینه های tone  و یا pulse  را انتخاب و OK کنید . حالا می توانید مجددا با مودم  تماس بگیرید . اگر مودم شماره گیری کرد ، معلوم می شود سیستم تلفنی مناسبی را انتخاب کرده اید .

 


برچسب‌ها: نصب مودم داخلی, مدم داخلی, دایل آپ, مودم داخل کیس, اینترنت, مودم چگونه کار می کند,
+ نوشته شده در  جمعه 6 بهمن 1391ساعت 10:16  توسط بهمن قرائی مقدم 

.

+ نوشته شده در  جمعه 6 بهمن 1391ساعت 10:10  توسط بهمن قرائی مقدم 

آپدیت نود 32 - NOD 32 ofline update

 

2013.01.25( جمعه 6 بهمن 1391) 

(virus signature database version : NOD32 – v.7929 (24 January

Username: TRIAL-80544832
Password: 6cvar5s6m8

Username: TRIAL-80544858
Password: 4kmdh2nx2a

Username: TRIAL-80544860
Password: uvmfn6c8xe

Username: TRIAL-80544865
Password: kpx4vx4xra

Username: TRIAL-80544917
Password: d5cafrtjdb

Username: TRIAL-80544921
Password: mk5bsa82m7


برچسب‌ها: آپدیت نود 32, آپدیت آنتی ویروس نود 32, آپدیت nod 32 anti virus, آپدیت روزانه, نود 32, آپدیت آنتی ویروس NOD 32,
+ نوشته شده در  جمعه 6 بهمن 1391ساعت 10:7  توسط بهمن قرائی مقدم 

دانلود کتاب میوه درمانی

 

دانلود کتاب میوه درمانی

سبزی‌ها و میوه‌ها تنها منابعی هستند که دارای آهن و املاح معدنی و ویتامین‌ها هستند، و این مواد برای دستگاه بدن ما علیه اختلالات بی غذایی لازم هستند و از همین منبع است که آهن و املاح معدنی آن قابل گوارش و جذب در بدن است. 
آهن و املاح معدنی و ویتامین‌هایی که در سبزی‌ها و میوه‌ها وجود دارد آمیخته و همراه است با سلولز، تانن، انواع سقز, پکتین، اسیدها و روغن‌های مایع اصلی، که در طب خواص درمانی ان‌ها مدت هاست شناخته و معروف شده‌است. در صنایع دارو سازی، این مواد را از انواع سبزی‌ها و میوه‌ها استخراج می‌کنند و ان را در معالجه و درمان انواع بیماری هابه کار می‌برند. 
در کتاب حاضر شما بیشتر با خواص و فواید میوه ها در امر درمان آشنا خواهید شد.


برچسب‌ها: دانلود کتاب, میوه درمانی, دانلود کتاب میوه درمانی, دانلود کتاب میوه درمانی, , pdf, کتاب علمی,
+ نوشته شده در  پنج شنبه 5 بهمن 1391ساعت 19:31  توسط بهمن قرائی مقدم 

دانلود آیکون های علمی و آموزشی - Education And Science Icons

 

دانلود آیکون های علمی و آموزشی - Education And Science Icons

این بخش شامل نمونه های متنوعی از تصاویر آیکون های علمی و آموزشی می باشد، این تصاویر با فرمت های JPG و EPS ذخیره شده و بر روی سایت قرار گرفته شده است.


برچسب‌ها: دانلود آیکون های علمی و آموزشی , یکون های علمی و آموزشی, آیکون علمی, گرافیکی, حرفه ای, Education And Science Icons, Science Icons, Education icons,
+ نوشته شده در  پنج شنبه 5 بهمن 1391ساعت 11:38  توسط بهمن قرائی مقدم 

آپدیت نود 32 - NOD 32 ofline update

 

2013.01.24( پنجشنبه 5 بهمن 1391) 

(virus signature database version : NOD32 – v.7925 (23 January

Username: TRIAL-80471257
Password: bv5t6chf7a

Username: TRIAL-80471259
Password: 585xbj7r6e

Username: TRIAL-80471263
Password: 3jptnakxmv

Username: TRIAL-80471268
Password: a3fu3txcus

Username: TRIAL-80471269
Password: vtap33x66c

Username: TRIAL-80471274
Password: esttr5pxj5 

برچسب‌ها: آپدیت نود 32, آپدیت آنتی ویروس نود 32, آپدیت nod 32 anti virus, آپدیت روزانه, نود 32, آپدیت آنتی ویروس NOD 32,
+ نوشته شده در  پنج شنبه 5 بهمن 1391ساعت 11:24  توسط بهمن قرائی مقدم 

صفحه قبل 1 ... 15 16 17 18 19 ... 24 صفحه بعد