جزیره کامپیوتر

روزنه ای به دنیای کامپیوتر

مشخصات آیفون 6 لو رفت

 مشخصات آیفون 6 لو رفت

 
مشخصات آیفون 6 لو رفت
پردازنده در اين گوشي نسبت به نسخه قبلي آي فون پرسرعت تر و باتري حجم بزرگ تري از محفظه داخلي را به خود اختصاص داده است.

به گزارش رصد مراغه به نقل از موبنا، در حالي که مدت زمان زيادي از عرضه گوشي آي فون 5 اپل نگذشته، اطلاعاتي راجع به نسخه بعدي آي فون منتشر شده است.

به تازگي تصاويري از گوشي جديد اپل منتشر شده که گفته مي شود اين تصاوير توسط کارمندان اپل لو رفته است.تصاويري که از گوشي آي فون بعدي اپل منتشر شده، از بخش داخلي بدنه گوشي است که پردازنده و باتري آن را نمايش مي دهد.

پردازنده در اين گوشي نسبت به نسخه قبلي آي فون پرسرعت تر و باتري حجم بزرگ تري از محفظه داخلي را به خود اختصاص داده است.
انتظار مي رود اين گوشي همانند آي فون 5 با صفحه نمايش چهار اينچي به بازار بيايد.

البته هنوز مشخص نيست که اين گوشي با چه نامي به بازار خواهد آمد، اما به نظر مي رسد که يکي از نام هاي iPhone 5S، iPhone 6، يا new iPhone براي آن در نظر گرفته شود.

انتظار مي رود اين گوشي پاييز سال آينده به بازار بيايد.آي فون ۵ نسل ششم و آخرين نسخه معرفي شده از گوشي‌هاي هوشمندي است که توسط شرکت اپل ساخته‌ شده‌ است. آي فون ۵ در جريان کنفرانس اپل در سان فرانسيسکو معرفي شد.

اين نسخه از گوشي آي فون سراسر از آلومينيوم و شيشه ساخته ‌شده ‌است و از آي او اس ۶ بهره مي‌برد.

آي فون ۵ طبق ادعاي اپل، هم اکنون نازک ترين گوشي هوشمند ارايه شده‌ توسط اين شرکت است. آي فون ۵ نيز همانند آي فون 4S به دستيار صوتي هوشمند Siri مجهز شده است.

+ نوشته شده در  پنج شنبه 30 آذر 1391ساعت 19:47  توسط بهمن قرائی مقدم 

هندوانه شب يلدا

+ نوشته شده در  پنج شنبه 30 آذر 1391ساعت 18:23  توسط بهمن قرائی مقدم 

تزیین هندوانه شب یلدا+عکس

 

 

 

تزیین هندوانه شب یلدا+عکس

برای مراسم شب یلدا حضور یک هندوانه قرمز امری واجب و ضروریست که نمی توان منکرش شد. ولی شاید قاچ کردن معمولی و گذاشتن برشها توی یک سینی و یا کاسه خیلی تکراری باشد چرا که همه ما دوست داریم سفره شب یلدایی متفاوت و باسلیقه داشته باشیم . در این مقاله سعی کردیم با پیشنهاد چند مدل برای تزیین هندوانه ها آنها رو از اون شکل تکراریشون خارج کنیم .
تزیین هندوانه شب یلدا+عکس

 تزیین هندوانه شب یلدا+عکس

 تزیین هندوانه شب یلدا+عکس

 تزیین هندوانه شب یلدا+عکس

 تزیین هندوانه شب یلدا+عکس

 تزیین هندوانه شب یلدا+عکس

 تزیین هندوانه شب یلدا+عکس


منبع:عصرایران

 

 

 

+ نوشته شده در  پنج شنبه 30 آذر 1391ساعت 18:21  توسط بهمن قرائی مقدم 

21 دسامبر

 

هرگونه سرنوشت مرگبار برای زمین در 21 دسمبر 2012 میلادی دروغ و بی اساس می باشد

بعد از این همه گمانه زنی و بحث در مورد سال 2012 حالا ناسا هم تصمیم گرفته تا با این دروغ و ادعای پوچ بجنگند. آقای دون یومانس مدیر دفتر اجرام مجاور زمین ناسا یک فیلم ویدیویی و یک مقاله ارایه نموده که حاوی واقعیت های علمی در مورد اتفاقات آسمانی سال 2012 می باشد. 
آقای یومانس با این کار خود توضیح میدهد که در سال 2012 هیچ اتفاقی نمی افتد. حالا ما هم خوشحالیم که این مقاله را جزو مطالب علمی برای رد پیش گویی های شوم سال 2012 برای شما ارایه میدهیم. 
ماه و زمین از نظر سفینه فضایی گالیله در 16 دسمبر 1992، یعنی 8 روز بعد از رویارویی این سفینه با زمان. در آن زمان سفینه فضایی گالیله از فاصله حدود 6.2 میلیون کیلومتر به عقب نگاه کرد تا این تصویر زیبا را از ماه در مدار زمین بگیرد. تصویر از ناسا. 
ظاهرأ در پایان سال 2012 علاقمندی خاصی به اجرام آسمانی، موقعیت و مدار آنها وجود دارد. من هم مثل شما علاقمند کتاب یا فلم خوبی در مورد اتفاقات فضایی اما فلم یا برنامه های تلویزیونی در مورد سال 2012 اساس علمی ندارد. حتی خبر های تقلبی و دروغ به نقل از ناسا نشر شده که گویا در سال 2012 یک اتفاق فضایی رخ میدهد و این اتفاق واقعیت علمی دارد.

نیبیرو نام یک سیاره تخیلی است که در مسیر برخورد با زمین قرار دارد، اما به سادگی می گویم که چنین چیزی اصلأ وجود ندارد. هیچ شواهد معتبری بخصوص هیچگاه تلسکوپی یا دیگر ابزار نجومی وجود چنین جسمی را ندیده و وجود آن را رد می کند. حتی هیچ شواهدی دال بر اثرات گرانشی یا جاذبه ایی این جسم بر هیچ یک از اعضای منظومه شمسی ما دیده نشده. 
بناء هیچ پیشگویی معتبری برای اتفاقات نجومی در سال 2012 میلادی وجود ندارد. فعالیت خورشید همیشه بصورت یک دوره 11 ساله بوده که دوره بعدی اوج فعالیت های خورشیدی بین سالهای 2010 تا 2012 می باشد. اما زمین بطور منظم این دوره های افزایش فعالیت خورشیدی را بدون هیچگونه اثرات قابل نگرانی تجربه نموده. میدان مغناطیسی زمین به مثابه یک سپر خوب ذرات شارژ دار خورشید را همیشه دفع میکند. اما بر اساس یک دوره زمانی حدود 400 هزار ساله این قطب ها جابجا می شوند. ولی هیچ شواهدی بر تکرار این گونه جابجایی در سال 2012 وجود ندارد. حتی اگر قرار باشد این جابجایی چند صد هزار ساله میدان های قطبی آغاز شود، هیچگاه بر گردش زمین و یا بر جهت گردش محور زمین تأثیر نمی گذارد و چنین تغییر و جابجایی فقط در توان رستم دستان یا همان سوپر من فلم های تخیلی است که زمین را از جا می کند. 
یگانه کشش گرانشی یا جاذبه ایی مهمی را که زمین تا هنوز تجربه کرده و همیشه تحت تأثیر آن قرار دارد، نیروی جذر و مد میان زمین و ماه است. در چند دهه آینده هم هیچگونه هم خط شدن میان سیارات پیش بینی نشده و زمین هم در سال 2012 از میان صفحه کهکشانی عبور نمی کند. در ضمن حتی اگر این گونه هم خط شدن اتفاق بی افتد، اثرات آن بر زمین بسیار کم و قابل چشم پوشی است. هر ماه دسمبر زمین و خورشید تقریبأ با مرکز کهکشان راه شیری هم خط میشوند، اما این یک اتفاق سالانه است و هیچ پیامدی هم به دنبال ندارد. 
بنابرین پیش بینی تغییرات شوم یا سرنوشت مرگباری برای زمین در 21 دسمبر 2012 میلادی همه دروغ و بی اساس می باشد. در قرن های گذشته هم بار ها سرنوشت شومی برای زمین پیش بینی شده بود. خوانندگان این مقاله کاش همه فلم های دانشمند مهم نجومی آقای کارل ساگان را دیده بودند. اما برای کسانی که با کار های آقای سگان آشنا نیستند می گویم که آقای ساگان چندین سال قبل گفته بود " ادعا های بزرگ و خارق العاده نیازمند شواهد خارق العاده اند" و باور چنین سرنوشت شوم برای زمین در سه سال بعد دور از تصور است. از سوی دیگر اگر قرار باشد چنین اتفاقی بی افتد چرا جهانیان بی تفاوت نشسته اند.
کسانی که ادعای چنین اتفاقات شوم و جدی را برای 21 دسمبر 2012 می کنند، باید ثبوت ادعای خود را هم برای مردم پیش کش کنند. کجاست شواهد این اشخاص؟ دانش این افراد برای این ادعا بر مبنای چیست؟ 
در واقع این افراد هیچ ثبوتی در دست ندارند و تمام ادعا ها، پیش بینی یا هر گونه اسراری که در قالب کتب، فلم های مستند و یا مقالات انترنتی در این مورد نمی تواند هیچ واقعیتی را تغییر دهد. در اخیر می گویم که هیچ ثبوت معتبری برای این ادعا ها وجود ندارد و نمی تواند هیچگونه اتفاق غیر طبیعی را برای دسمبر 2012 را ثابت بسازد.
+ نوشته شده در  پنج شنبه 30 آذر 1391ساعت 18:17  توسط بهمن قرائی مقدم 

شب يـلـدا بر تمامي ایرانیان مبارک باد

 

 
 

 

شب يـلـدا بر تمامي ایرانیان مبارک باد

شب یَلدا یا شب چلّه بلندترین شب سال در نیم‌کره شمالی زمین است. این شب به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) اطلاق می‌شود. ایرانیان و بسیاری از دیگر اقوام شب یلدا را جشن می‌گیرند
 
 
 

 

+ نوشته شده در  پنج شنبه 30 آذر 1391ساعت 18:14  توسط بهمن قرائی مقدم 

دانلود همشهری دیجیتال شماره 1 - ضمیمه فناوری اطلاعات روزنامه همشهری

 

دانلود همشهری دیجیتال شماره 1 - ضمیمه فناوری اطلاعات روزنامه همشهری

عناوین ضمیمه همشهری دیجیتال شماره 1:
- بررسی و مقایسه قوی‌ترین گوشی‌های دوربین‌دار موجود در بازار
- راهنمای خرید موبایل
- پذیرش دانشجو برای رشته گیم در دانشگاه علمی کاربردی
- لمسی شدن صفحه لپ‌تاپ با یک ابزار تازه
- نگاهی به جدیدترین نسخه بازی Call of Duty
- گزارش تصویری از هجدمین نمایشگاه الکامپ تهران
- یک ترفند ویژه برای پاک کردن فایل‌هایی در ویندوز که قفل شده‌اند
آموزش ساخت جی‌میل برای مبتدی‌ها
- و ...

+ نوشته شده در  پنج شنبه 30 آذر 1391ساعت 17:57  توسط بهمن قرائی مقدم 

دانلود کتاب زندگینامه مشاهیر جهان

 

دانلود کتاب زندگینامه مشاهیر جهان

کتاب زندگینامه مشاهیر جهان یکی از کتاب های مفید درباره سرگذشت افراد مشهور ، دانشمندان و ثروتمندان می باشد در این کتاب بیشتر با افراد مشهور جهان مانند افلاطون ،آمپر،انیشتین،ارشمیدس،ارسطو، بتهوون و ....    آشنا خواهید شد.


 

+ نوشته شده در  پنج شنبه 30 آذر 1391ساعت 17:56  توسط بهمن قرائی مقدم 

دانلود Benvista PhotoZoom Pro v5.0.4.0 - نرم افزار بزرگ کردن تصاویر با حداقل افت کیفیت

 

دانلود Benvista PhotoZoom Pro v5.0.4.0 - نرم افزار بزرگ کردن تصاویر با حداقل افت کیفیت

اگر بخواهیم از یک مشکل آزار دهنده کوچک در دنیای گرافیک کامپیوتر صحبتی به میان آوریم که بی شک اکثر افراد آن را تجربه نموده اند مشکل تصاویر با کیفیت پایین می باشد که هر یک از ما به نوعی با این مشکل برخورد نموده ایم بعنوان مثال بیشتر افراد دارای گوشی های تلفن همراه بوده که اکثرا تصاویر گرفته شده با این دوربین ها از کیفیت لازم برای چاپ بی بهره بوده و یا گرافیست ها که همیشه به نوعی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند که ناشی از تصاویر با کیفیت پایین جهت چاپ بوده که یا توسط مشتریان ارئه می شود یا با جستجو در سطح وب اینگونه تصاویر را بدست می آورند.
نرم افزار PhotoZoom یکی از نرم افزار های قدرتمند جهت بزرگنمایی تصاویر بدون افت کیفیت می باشد. در این نرم افزار سعی شده با استفاده از الگوریتم های پیچیده ریاضی تصاویر را طوری بزرگتر نمود که اصطلاحاً لبه های تصویر پس از بزرگ نمایی رنجه یا شکسته نشود و وضوح تصاویر را بالاتر برده و موج ها و ناهمگونی ها ی تصاویر را نیز پاک نماید. نرم افزار فوق علاوه بر کاربردهای بالا در سایر زمینه های دیگر نیز کاربرد داشته زمینه هایی مانند پزشکی و یا امنیتی و...، البته نکته فوق نیز قابل ذکر بوده که نبایستی از این نرم افزار انتظار معجزه را داشت بلکه با استفاده از این نرم افزار می توان بزرگ نمایی هایی در حد 2 و یا 3 برابر و در برخی تصاویر و موارد خاص بزرگنمایی های بیشتری را فراهم نمود.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Benvista PhotoZoom Pro:
- بزرگ نمایی چندین تصویر فقط با یک Click
- قابلیت اجرای مستقل و نیز استفاده به عنوان پلاگین همراه نرم افزار فتوشاپ
- پشتیبانی از تکنولوژی جدید S-Spline XL جهت بزرگنمایی تصاویر با وضوح و کیفیت بهتر نسبت به گذشته
- ارتقاء سرعت بزرگ نمایی با بهینه سازی مصرف حافظه
- پشتیبانی گسترده از کلیه فرمت های تصاویری
- پشتیبانی از تمام فرمت ها تصویری از قبیل 48 و 64 بیت
- افزایش اندازه ی عكس در حد بسیار زیاد
- ارتقاء کیفیت تصاویر در محیطی با کاربری ساده و آسان
- ابزار fine-tuning جهت کنترل نتیجه نهایی بزرگ نمایی
- چند زبانه بودن (محیط تمام فارسی در هنگام نصب و اجرا)
- محیط بسیار ساده حتی قابل استفاده برای مبتدیان
- قابل نصب بر روی ویندوز های Vista, XP, 2000, 2003, 95, 98, ME, NT4
- و ... 
PhotoZoom Pro Screenshot 1

+ نوشته شده در  پنج شنبه 30 آذر 1391ساعت 17:56  توسط بهمن قرائی مقدم 

دانلود DialogBlocks v5.02 - نرم افزار ساخت دیالوگ باکس

 

دانلود DialogBlocks v5.02 - نرم افزار ساخت دیالوگ باکس

دیالوگ باکس به پنجره هایی گفته می شود که برنامه نویسان برای دادن اخطار یا پیغام هایی به کاربر در قالب یک پنجره که پس از انجام عملیاتی به صورت خودکار باز می شوند طراحی می نمایند. تلاش مجدد، دیسک را داخل درایو قرار دهید، دسترسی امکان پذیر نیست از جمله پیغام هایی هایی هستند که در این قالب بارها و بارها برایتان به نمایش در آمده است و معمولاً صدایی نیز در پس زمینه ی آن ها، گوش های شما را به سمت خود تیز کرده است.
DialogBlocks نرم افزاری قدرتمند در زمینه ویرایش دیالوگ و تولید کد به صورت آسان می باشد. این نرم افزار در ساخت جعبه های پیغامی ساخته شده به برنامه نویسان کمک می کند تا به سادگی پیغام های خود را به صورت Dialog Box به کاربرانشان بدهند. حتماً با پنجره های  اخطار مواجه شده اید، این نرم افزار  این پنجره ها را تولید یا ویرایش می کند. مهم ترین خروجی این برنامه ها C++ است که به شما بسیار کمک می کند. این نرم افزار انتخاب فریم یا پنل برای جعبه ها و تعیین موقعیت برای نمایش پنجره ها را در اختیارتان قرار می دهد. دیالوگ باکس هایی که طراحی می کنید تنها به سیستم عامل ویندوز محدود نخواهد شد چرا که این برنامه امکان تهیه خروجی های لازم برای مورد استفاده قرار گرفتن در سیستم عامل لینوکس را نیز داراست.

قابلیت های کلیدی نرم افزار DialogBlocks:
- قابلیت ویرایش دیالوگ و تولید کد
- ساخت جعبه های پیغامی ساخته شده
- گرفتن خروجی به صورت C++
- ایجاد دیالوگ های قابل حمل و تغییر سایز
- ایجاد Wizard های پیچیده
- ساخت فریم کامل همراه با نوار ابزار
- گرفتن خروجی به صورت C++ یا XRC
- ویرایش و ایجاد کد C++
- قابلیت پیش نمایش دیالوگ ها
- و ... 

+ نوشته شده در  پنج شنبه 30 آذر 1391ساعت 17:55  توسط بهمن قرائی مقدم 

دانلود SpeedTree Cinema v6.2.3 x86/x64 - نرم افزار ساخت درختان سه بعدی

 

دانلود SpeedTree Cinema v6.2.3 x86/x64 - نرم افزار ساخت درختان سه بعدی

 

به احتمال خیلی خیلی قوی بایستی تا کنون نام اسپید تری را شنیده باشید و خب معمولاً با شنیدن این نام یاد ساخت درخت، سبزه، بوته و ... می افتید. پلاگینی نیز با این نام برای مکس وجود دارد، که البته یک پلاگین قدیمی است و اما نرم افزار SpeedTree Cinema، یک پلاگین و یا یک اسکریپت نیست بلکه یک برنامه کاربردی کامل و در واقع یک استدیو کامل ساخت و شبیه سازی درختان و تمامی سبزیجات می باشد. نرم افزار SpeedTree نیز از آن دسته نرم افزارهایی است که رزومه بسیار قوی در کارنامه خود دارد. فیلم های چون Avatar ,Harry Potter ,King Kong و ده ها فیلم از قدرت این نرم افزار برای ساخت درختان و گیاهان استفاده کرده اند. روش منحصر به فرد این نرم افزار برای ساخت درختان شما را قادر می سازد که به سادگی اقدام به تولید گیاهان و درختان در پروژه های خود بکنید.

 

خروجی این برنامه تا حد بسیار زیادی واقع گرایانه بوده و مدل های تولیدی توسط این برنامه کاملاً در اختیار کاربر می باشد. کاربران می توانند مدل هایی را ویرایش کنند و یا در معرض نیروهای طبیعی مانند باد و ... قرار دهند. تمامی درختان در زمان تولید دارای UV بوده و شما می توانید به راحتی تکسچر برگ و تنه و ... را تغییر دهید. خروجی این برنامه به فرمت های OBJ و FBX بوده و شما قادر خواهید بود در تمامی نرم افزارهای مدلسازی و رندرینگ از آن استفاده نمایید. این برنامه دارای یک قسمت به نام SPeedTree Modelr می باشد که شما را قادر می سازد که مدل های درختان و گیاهان را بر اساس نیازتان تغییر دهید که در نوع خود یک مدل ساز بی نظیر با امکانات بسیار قدرتمند است. 

+ نوشته شده در  پنج شنبه 30 آذر 1391ساعت 17:54  توسط بهمن قرائی مقدم