جزیره کامپیوتر

روزنه ای به دنیای کامپیوتر

پنج جایگزین برتر دیسک های نوری

 پنج جایگزین برتر دیسک های نوری

پنج جایگزین برتر دیسک های نوری

با کوچکتر شدن هر روزه کامپیوترها و تمایل کاربران به ابزارهای همراه، شاهد حذف درایو های نوری از گجت ها هستیم. اپل را شاید بتوان سردمدار این تحول تکنولوژیک دانست. این شرکت برای اولین بار با معرفی مک بوک ایر، درایو نوری را از داستان اولترابوک ها حذف کرد و سپس جنبش خود را با حذف این ابزار از مک بوک رتینا ادامه داد. اما بی شک پایان عمر دیسک های نوری هنگامی بر همگان مسجل شد که اپل آی مک خود را نیز بدون درایو نوری به بازار عرضه کرد.

در حال حاضر دیسک های بلوری بیشترین سهم بازار دیسک های نوری را در اختیار دارند. اصلی ترین علت این اتفاق را می توان حمایت شرکت های فیلم سازی از این تکنولوژی، و ترجیح کاربران مبنی بر داشتن نسخه فیزیکی، از اثری که خریداری می کنند، دانست. اما درست مانند صنعت موسیقی، بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که فیلم ها نیز باید سرنوشت خود را بر روی ابرها جستجو کنند. 


برچسب‌ها: پنج جایگزین برتر دیسک های نوری, دیسک های نوری, پنج جایگزین برتر , دیسک, دیسک نوری, بنر رایگان, طراحی بنر رایگان, ,
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنج شنبه 20 بهمن 1391ساعت 14:25  توسط بهمن قرائی مقدم 

۵ سؤالی که درباره لپ تاپ می پرسند

 

۵ سؤالی که درباره لپ تاپ می پرسند

۵ سؤالی که درباره لپ تاپ می پرسند

اگر مجبور به استفاده روزانه از لپ تاپ هستید، بد نیست با خطرهای ناشی از کار با لپ تاپ و راه های برطرف کردن آنها بیشتر آشنا شوید.

 

برچسب‌ها: ۵ سؤالی که درباره لپ تاپ می پرسند, سؤالی که درباره لپ تاپ می پرسند, لپ تاپ, laptop, سؤال در مورد لپ تاپ,
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنج شنبه 20 بهمن 1391ساعت 14:22  توسط بهمن قرائی مقدم 

سی پی یو چیست ؟

 

سی پی یو چیست ؟

سی پی یو چیست ؟

سی پی یو CPU یا پردازنده (Processor)؛ یکی از اجزاء رایانه می‌باشد که فرامین و اطلاعات را مورد پردازش قرار می‌دهد. واحدها ی مرکزی پردازش ویژگی پایه‌ای قابل برنامه ریزی شدن را در رایانه‌های رقمی فراهم می‌کنند ؛ و یکی از مهم‌ترین اجزاء رایانه‌ها در حافظه‏ی اولیه ؛امکانات ورودی/خروجی هستند.یک پردازندهٔ مرکزی مداری یکپارچه می‌باشد که معمولاً به عنوان ریزپردازنده شناخته می‌شود. امروزه عبارت CPUها معمولاً برای ریزپردازنده‌ها به کار می‌روند.

 


برچسب‌ها: سی پی یو چیست ؟, سی پی یو چیست, سی پی یو, CPU چیست, CPU, ,
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهار شنبه 18 بهمن 1391ساعت 15:9  توسط بهمن قرائی مقدم 

شش راهکار براي تهويه مطبوع کيس کامپيوتر

 

شش راهکار براي تهويه مطبوع کيس کامپيوتر

شش راهکار براي تهويه مطبوع کيس کامپيوتر

هم در گرمای تابستان و هم در سرمای زمستان دماي هواي محيط داخل منزل يا محيط کار به دلیل گرمی هوا یا استفاده از وسایل گرمایشی افزايش مي‌يابد. به تناسب همين تغييرات، دماي داخل کيس سيستم نيز افزايش مي‌يابد. امروزه بسياري از کارشناسان IT معتقدند که خنک کردن قطعات کيس به افزايش کارکرد و طولاني شدن عمر قطعات کمک شاياني مي‌کند. يکي از وسايل بسيار پرکاربرد در سيستم‌هاي رايانه‌اي و حتي سرورها فن‌ها مي‌باشند که اهميت زيادي در خنک‌سازي و تهويه سيستم دارند. در اين ترفند به معرفي شش راهکار براي تهويه مطبوع محيط داخل کيس مي‌پردازيم.

 

 


برچسب‌ها: شش راهکار براي تهويه مطبوع کيس کامپيوتر, کيس کامپيوتر, تهويه مطبوع, تهويه مطبوع کيس کامپيوتر,
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهار شنبه 18 بهمن 1391ساعت 15:5  توسط بهمن قرائی مقدم 

زمان بندی شروع و پایان دانلود به وسیله نرم افزار IDM

 

آموزش نرم افزار Internet Download Manager
 اگر فعلا قصد دانلود فایل هایتان از اینترنت را ندارید و می خواهید سر ساعت مشخصی دانلود ها شروع شوند و پس از پایان هم کامپیوترتان به صورت خودکار خاموش شود و یا دانلود ها را پایان دهد، می توانید این فیلم را مشاهده کنید!

 

در ادامه با ما همراه باشید....


برچسب‌ها: زمان بندی شروع و پایان دانلود به وسیله نرم افزار IDM, زمان بندی شروع و پایان دانلود, نرم افزار IDM, زمان بندی شروع و پایان دانلود به وسیله,
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دو شنبه 16 بهمن 1391ساعت 14:5  توسط بهمن قرائی مقدم 

 چه نرم‌افزارهایی باید از روی ویندوز پاک شوند؟

 

آموزش کامپیوتر, بدافزارها

چه نرم‌افزارهایی باید از روی ویندوز پاک شوند؟

تشخیص این‌که کدام یک از نرم‌افزارهای نصب شده بر روی ویندوز بایستی Uninstall شوند، گاهی برای کاربران مبتدی مشکل است. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک یاری‌رسان کوچک و کم‌حجم بپردازیم که شما را در تشخیص نرم‌افزارهایی که بهتر است از روی سیستم حذف شوند یاری می‌کند. این موضوع به ویژه برای تشخیص بدافزارها و نرم‌افزارهایی که امنیت سیستم را به خطر می‌اندازند بسیار مناسب است.

بدین منظور:
نیازمند یک ابزار جانبی کم‌حجم و رایگان به نام ?Should I Remove It هستیم. برای دانلود ?Should I Remove It می‌توانید از سایت سازنده اقدام نمایید:

http://www.shouldiremoveit.com

پس از دانلود این برنامه و نصب آن، آن را اجرا نمایید.
نرم‌افزار به طور خودکار شروع به آنالیز نرم‌افزارهای نصب شده بر روی ویندوز می‌کند. این موضوع بسته به تعداد نرم‌افزارهای نصب شده بر روی ویندوز طول خواهد کشید.
در نهایت کلیه برنامه‌های نصب شده بر روی ویندوز بر اساس درصد حذف‌شدگی مرتب خواهند شد.
نرم‌افزارهایی که درصد Removal آن‌ها نارنجی‌رنگ و یا قرمز‌رنگ است نرم‌افزارهایی هستند که توصیه می‌شوند حذف شوند. نرم‌افزارهای سبزرنگ نیز نرم‌افزارهای بدون مشکل هستند.
برای حذف نرم‌افزار کافی است ابتدا بر روی آن کلیک کرده و سپس Uninstall را انتخاب کنید.

 


برچسب‌ها:  چه نرم‌افزارهایی باید از روی ویندوز پاک شوند؟, نرم‌افزارهایی باید از روی ویندوز پاک شوند, ,
+ نوشته شده در  یک شنبه 15 بهمن 1391ساعت 15:16  توسط بهمن قرائی مقدم 

چگونه لپ تاپ دزیده شده خود را ردیابی کنیم

 

چگونه لپ تاپ دزیده شده خود را ردیابی کنیم

یک لپ تاپ برای صاحبش کاربردهای متفاوتی دارد، می تواند یک مرکز سرگرمی و بازی باشد، درگاهی برای دسترسی به وب و اینترنت و یا ابزاری برای انجام کارها و پروژه های مختلف در داخل و خارج از خانه. از اینها که بگذریم لپ تاپ ها انصافاً یک سخت افزار گران قیمت محسوب می شوند و هیچکس دوست ندارد این سخت افزار گرانقیمت را از او به سرقت ببرند. ‏

 

در ادامه با ما همراه باشید ... جزیره کامپیوتر


برچسب‌ها: چگونه لپ تاپ دزیده شده خود را ردیابی کنیم؟, لپ تاپ دزیده , ردیابی لپ تاپ, دزدیده شده,
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 14 بهمن 1391ساعت 16:31  توسط بهمن قرائی مقدم 

چگونه تولبار سیاه رنگ گوگل را شخصی سازی کنیم؟

 g toolbar 1

نوار تولبار سیاه رنگ بالایی گوگل آن قدر معروف است که فکر میکنم نیازی به معرفی مجدد آن نباشد. این نوار که بر روی اکثریت سرویس های گوگل قابل رویت است شامل گزینه های +You, Search, Images, Maps, Play, Youtube, News, Gmail, Drive, Calendar و More میباشد. راستش را بخواهید من خودم خیلی با این گزینه ها حال نمیکنم.

با ما در ادامه همراه باشید...


برچسب‌ها: چگونه تولبار سیاه رنگ گوگل را شخصی سازی کنیم؟, تولبار سیاه رنگ گوگل, تولبار سیاه رنگ گوگل را شخصی سازی,
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 14 بهمن 1391ساعت 15:36  توسط بهمن قرائی مقدم 

ایجاد صف دانلود به وسیله برنامه IDM

 

آموزش نرم افزار Internt Download Manager

اگر کلی فایل دارید که باید از اینترنت دانلود کنید و اما وقت کافی برای پای کامپیوتر نشستن و یکی یکی دانلود کردن فایل ها را ندارید، حتما این فیلم را مشاهده کنید!

شما می توانیفاد به وسیله برنامه های مدیریت دانلود مثل IDM لیستی از چیزهایی که می خواهید از اینترنت دانلود کنید را تهیه کنید و بعد باقی کارها را به این برنامه بسپارید، برنامه به صورت خودکار تمام فایل های شما را یکی یکی از اینترنت دانلود می کند و به شما تحویل می دهد!

 

  

 


برچسب‌ها: ایجاد صف دانلود به وسیله برنامه IDM, ایجاد صف دانلود , برنامه IDM, ایجاد صف دانلود به وسیله برنامه مدیریت دانلود,
+ نوشته شده در  جمعه 13 بهمن 1391ساعت 17:17  توسط بهمن قرائی مقدم 

نصب ویندوز از روی فلش دیسک با استفاده از برنامه Win Setup From USB

  

بعضی موقع ها امکان اینکه بخواهید از روی CD یا DVD ویندوز کامپیوتر خود را عوض کنید وجود ندارد! مثل زمان هایی که درایو شما ضعیف شده یا خراب شده و یا حتی نت بوک های جدید که به خاطر کوچکی ، درایوی که بتوان CD یا DVd برای نصب ویندوز قرار داد ندارند! در این جور مواقع می توان از فلش دیسک برای نصب ویندوز استفاده کرد!

البته نکته قابل توجه این است که کپی کردن اطلاعات CD یا DVD نصب ویندوز داخل فلش کافی نیست و باید با برنامه های خاصی خاصیت بوتیبل به فلش دیسک داد!

موضوع این فیلم: ساخت فلش دیسک برای نصب ویندوز

قابل استفاده برای تمامی ویندوز ها: ایکس پی، 2000 ، سرور، ویستا، 7، 8  و سرور 2008

نرم افزار استفاده شده برای این کار: Win Setup From USB

مدت فیلم:8 دقیقه و 9 ثانیه

مشاهده آنلاین فیلم و دانلود نرم افزار در ادامه مطلب!

 

 


برچسب‌ها: نصب ویندوز از روی فلش دیسک با استفاده از برنامه Win Setup From USB, Win Setup From US, نصب ویندوز از روی فلش دیسک,
+ نوشته شده در  جمعه 13 بهمن 1391ساعت 17:4  توسط بهمن قرائی مقدم 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد