جزیره کامپیوتر

روزنه ای به دنیای کامپیوتر

جلوگیری از هک شدن یاهو آیدیِ شما

 درود ;

در این مقاله از یک وب راه ها و نکاتی جامع برای جلوگیری از هک شدن آی دی یاهو شما بیان خواهم کرد ، با مطالعه‌ی این مطلب خیالتون از امنیت آی دی یاهوتون مطمئن باشه ،  در ادامه با ما باشید .

 

یک وب: جلوگيري از هك شدن ياهو آيديِ شما

با سلام ، راستش تا قبل از این‌ها نوشتن چنین مطلبی برام خنده دار بود ، چون واقعا دیگه دوران هک آی دی یاهو گذشته و این کار امکان پذیر نیست ، ولی چند روزی که تو دنیای چترها بودم متوجه شدم که تعدادی شون ازهک آیدشون می ترسند و تعدادی هم آی دیشون هک شده و ازدست دادنش و این روند ادامه داره ،و با کسانی که این کار رو انجام میدادند هم صحبت کردم ولی متاسفانه با شاخ وشونه کشیدن حرف خودشون رومی زدند و حتی  تهدید !!

انقدر این کار زیاد انجام میشد که تصمیم به نوشتن مطلبی جامع در این مورد گرفتم تا دوستان رو تشویق به مطالعه وانجامش کنم و دست این سری از افراد به اصلاح (هکر) رواز پشت  ببندیم و کارشون رو کساد کنیم.

 

مطلب رو شروع میکنم :

در ابتدا به بررسی تمامی راههای هک و نفوذ  یاهو میپردازم و سپس نکات مربوطه و امنیتی رو بیان میکنم :

 

1 – هک دیتابیس یاهو :

اولین راهی که به نطر هر فردی میرسد هک خود یاهو هستش که باید بگم ، عمرا ، این کار مستلزم دانش بسیار بالایی در هک هستش و اینگونه افراد یا پیدا نمیشوند و اگر هم پیدا شوند هیچ گاه دست به انجام این کار نخواهند زد ، چون این کار برای کِرَکر ها هستش نه یک هکر واقعی ، حالا اگر چنین شخصی هم پیدا بشود بیشتر از ۱ ثانیه نخواهد توانست که یاهو را هک کند ، به این دلیل که سیستم مانیتورینگ بسیار بالایی دارد و در ۱ ثانیه شناسایی تون میکنه و ریجکتتون خواهد کرد ،

 

2 – استفاده از صفحات LOGIN تقلبی :

که در این روش شخص مهاجم صفحه ی لاگین شبیه به لاگین یاهو رو ساخته و حالا به ترفند های مختلف شما رو تشویق به Login شدن با اون میکنه که در صورت Login  شدن پسورد شما برای شخص ارسال میشود ..

 

3 – استفاده از "تروجان ها" ، "کی لاگرها" ، "Spy Ware ها" :

در این روش شخص کرکر باید با روش های مختلفی فایل مخرب خودش رو به سیستم شخص قربانی ارسال کند و اون رو آلوده کند که در صورت موفق بودن میتونه کنترل سیستم رو در دست بگیره و پسورد یاهو یا هر چیز دیگری رو بدست بیاره .. ( در ادامه راه‌های انجام این کار رو بیان خواهم کرد)

 

4 – استفاده از Cracker های تشخیص پسورد :

که هم اکنون از رایج ترین روش ها به حساب می آید و به این صورت که شخص با دادن اصلاعات شخصی مثل تاریخ تولد و … شما به نرم افزار کرکر از هوش مصنوعی اون استفاده میکند تا پسورد شما رو تشخیص بده که در صورت ساده بودن پسورد شما موفق هم خواهد بود ،

 

روش های دیگری هم وجود دارد که لازم به گفتنشون نیست و کلا از کار افتاده اند و من سعی کردم خلاصه راه ها رو بیان کنم ،،

 

منبع:http://www.yekweb.com




برچسب‌ها: جلوگیری از هک شدن, هک نشدن آیدی یاهو, امنیت یاهو, جلوگیری از هک شدن یاهو آیدیِ شما, یاهو آیدیِ شما,
+ نوشته شده در  یک شنبه 1 بهمن 1391ساعت 17:29  توسط بهمن قرائی مقدم